При здійсненні вантажно-розвантажувальних робіт і для переміщення на різні дистанції великих і великогабаритних вантажів складно обійтися без використання спеціального вантажопідйомного обладнання.

Але необхідно знати, як правильно кріпити трос до барабана лебідки, щоб не обірвався вантаж в процесі переміщення. Він може бути сталевим і нержавіючим.

Способи кріплення троса до барабана лебідки

Щоб закріпити трос на барабані, потрібно тільки закріпити кінець, щільно його замотати ізоляційною стрічкою і затягнути, використовуючи фіксуючий гвинт.

У випадку з механічною лебідкою, немає необхідності нічого додатково кріпити, оскільки на ній є спеціальні затиски. Але це може бути застосовано лише для лебідок типу come up. А для конструкцій типу warn може знадобиться електрична клема.

Як електропровід торс заклепується всередину клеми і закріплюється в вушко до рідного кріпленню на барабані. Краще, щоб гвинт для закріплення клеми мав капелюшок у формі сфери - в цьому випадку трос не видавлюватиметься тросом при навантаженні. Крім цього, це дозволить уникнути стирання троса об гострі грані стандартного гвинта. Запобігти заклинювання лебідки допоможе використання гвинта, який не довше товщини барабана.

Переваги використання сталевого троса

Сталевий трос використовується з того часу, як з'явилися лебідки ручного і автомобільного типу. Цей виріб добре зарекомендувало себе і до появи кевларових тросів не мало альтернативи.

Головні сильні сторони сталевого троса:

  • тривалий термін експлуатації при правильному догляді;
  • доступність, якщо порівнювати з синтетичним тросом;
  • при використанні на кам'янистих, піщаних, і інших абразивних ґрунтах менше піддається зносу.

Можливі причини обриву

У разі обриву тросу лебідки, необхідно визначити причину, по якій це відбулося. Якщо цього не зробити, то подібна ситуація буде знову і знову повторюватися, оскільки не виключено, що виникла подібна несправність в результаті неправильного використання механізму лебідки.

Найбільш часті причини пошкодження троса:

  1. Заміна троса на лебідці була непрофесійною. У разі, коли монтаж був проведений з порушеннями технологічних норм, підвищується ризик зіткнутися з передчасними поломками. В цьому випадку обрив може статися під час першого використання лебідки. Щоб запобігти таким ситуаціям, треба строго дотримуватися технології або довірити укладання троса на лебідку професійним автомеханікам.
  2. Заводський брак. Барабанний механізм, елементи кріплення або сам трос можуть бути з браком. Отже, такі деталі не можуть "похвалитися" тривалим терміном використання. Механізм лебідки з бракованими деталями не зможе витримувати великі навантаження, тому ризик того, що станеться передчасний обрив, набагато збільшується.
  3. Надмірні навантаження. У разі, коли діаметр троса виявиться занадто малим, його волокна будуть поступово розриватися. В результаті відбудеться повний обрив і пристрій вийде з ладу. Тому перед придбанням слід попередньо дізнатися, яка маса у автомобіля надати ці дані продавцеві, який вибере трос з відповідним діаметром.

Процедура заміни троса

Зробити це можна самостійно, не звертаючись за допомогою до професіоналів. Заміна проводитися просто складається вона з таких етапів:

  1. Спочатку слід від'єднати "мінусовий" провід від акумулятора в авто. Це треба зробити для того, щоб при подальшому розбиранні уникнути короткого замикання внаслідок неакуратних дій. Після цього треба відключити дроти живлення від лебідки.
  2. Наступний етап передбачає демонтаж механізму. Детальну інструкцію з виконання цієї процедури можна знайти в інструкції, яка йде до лебідки, оскільки алгоритм може відрізнятися з урахуванням моделі машини і безпосередньо пристрою.
  3. Коли агрегат буде знятий з авто, потрібно уважно оглянути барабан лебідки. На ньому повинні бути два отвори, які розташовані з боків. У них вкручуються металеві болти, що виступають в ролі кріплення для троса. Якщо через обрив була зіпсована різьба і болти буквально вирвало, то треба звернутися в майстерню для нарізки нової.
  4. Після цього треба вставити трос в спеціальні отвори на барабанному механізмі і міцно затиснути його кінець болтами. Коли укладання буде завершена, можна встановити лебідку назад в авто і підключити дроти живлення.

Але важливо врахувати, що на валу завжди має залишатися 5-6 витків. Не треба повністю її розмотувати, оскільки тільки на одному болтовому кріпленні трос довго не втримається. Ці 5-6 витків виступатимуть в ролі додаткового кріплення, яке допоможе уникнути повторного обриву.